Handelsbetingelser

Bestilling

Når du handler hos Morgenkåben I/S, skal du oplyse nogle personligeoplysninger om dig selv. Blandt andet skal du oplyse dit navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Disse oplysninger er nødvendige, fordi at vi selvfølgelig skal vide hvor din bestilling skal sendes hen. Men også for at vi kan kontakte dig, hvis der opstår problemer med din bestilling i form af udsolgte varer eller lignende.

 

Betaling

Morgenkåben I/S krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen igennem QuickPay ApS og Clearhaus A/S.

Alle beløb er i angivet i Danske kroner/DKK og er inklusiv dansk moms på 25%.

Når du handler hos Morgenkåben I/S, kan du vælge at betale for din bestilling, på en af følgende måder..

Betalingskort

Morgenkåben I/S modtager betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard og MasterCard Debet. Online kortbetalinger vil først blive trukket på din konto, så snart varen afsendes.

MobilePay

Hvis du betaler igennem MobilePay, bliver pengene overført i det øjeblik du overfører pengene til os, igennem MobilePay applikationen.

Bankoverførsel

Hvis du vælger betaling via bankoverførsel, afsendes dine bestilte vare/varer, når vi modtager din betaling. Hvis vi ikke har modtaget din betaling indenfor 5 bankdage fra din bestillingsdato, annulleres din bestilling. Kontooplysninger til brug ved bankoverførslen, vil fremgå af din faktura du modtager pr. e-mail.

 

Levering

Morgenkåben I/S stræber efter at ordrer indgået før kl. 17.00 bliver afsendt på samme hverdag. Ordrer indgået efter kl. 17.00 bliver først afsendt hverdagen efter.

Morgenkåben I/S sørger for levering med PostNord eller GLS til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at PostNord eller GLS overholder 1-2 dages levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord eller GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Morgenkåben I/S kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord eller GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Morgenkåben I/S naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNords eller GLS’s målsætning om 1-2 dages levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 3 dage. Morgenkåben I/S tager altid udgangspunkt i 1-2 dages levering.

Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med PostNord eller GLS.

 

Reklamationsret

Morgenkåben I/S yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Morgenkåben I/S indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Morgenkåben I/S returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Morgenkåben I/S
Hyrdebakken 20
8800, Viborg
E-mail: Kontakt@morgenkaaben.dk
Tlf. nr.: +45 28 40 08 28

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Morgenkåben I/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Fortrydelsen skal ske senest 14 dage efter du har modtaget din bestilling. Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du benytte vores fortrydelsesformular (klik her), udfyld og udskriv formularen og vedlæg den i pakken du sender retur til os.

På fortrydelsesformularen er du på ingen måde forpligtet, til at oplyse en grund til fortrydelsen. Men vi vil sætte stor pris på, hvis du alligevel gør det. Uden tilbagemeldinger fra vore kunder er det svært for os at, vide hvor vi skal sætte ind for at forbedrer os.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Fortrolighed

Morgenkåben I/S vil aldrig sælge, eller på anden måde gøre, oplysninger om sine kunder eller besøgende tilgængelige for tredjepart. Dog er der et enkelt forbehold, ved kriminelle forhold såsom kreditkortsvindel vil IP-adressen blive videregivet til politiet, sammen med anmeldelse herom.

Ved at handle hos os, tillader du at vi må sende en forespørgsel ud til dig pr. mail. For at høre om din mening om handelsoplevelsen, hos os. Denne mail vil typisk blive sendt ud 1-3 uger efter et køb hos Morgenkåben I/S.

Morgenkåben I/S forbeholder sig retten til at annullere en bestilling. Dette vil dog kun opstå, indtil varen/varerne er blevet afsendt. Kunden vil få tilbagebetalt det fulde beløb indenfor 5 arbejdsdage. Disse forbehold er taget fordi at, der kan opstå fejl i en webshop.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Morgenkåben I/S kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – EU ODR. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@morgenkaaben.dk.

 

Hvis du spørgsmål til Morgenkåben I/S eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os.